samoupravleniei10.10.2014Децентралізація в Україні набирає обертів. Цю тему зараз особливо обговорюють жителі міст, сіл і селищ. Чого очікувати від реформи, що  передбачає передачу громадам значних повноважень і фінансових ресурсів від державних органів? Сподіваються, що люди зможуть реалізовувати свої ідеї самостійно. Та серед усіх цих переваг, поки що більше запитань, аніж відповідей. Аби відповісти на них, на Волинь завітали представники Мінрегіонбуду та Українського інституту міжнародної політики. Вони провели семінар для  сільських і селищних голів на тему: “Подолання стереотипів щодо децентралізації на основі кращих іноземних практик та українських законодавчих ініціатив”.

У волинян є  побоювання щодо практичного втілення цієї реформи. Найбільше їх непокоїть, як фінансуватимуться заклади освіти, охорони здоров’я після об’єднання громад. Хто отримає більше бонусів, згідно з цією реформою:  громада міст чи сіл? Чи не призведуть такі зміни, взагалі, до зникнення окремих населених пунктів?

Спростувати усі міфи та розвіяти стереотипи, що виникають у процесі децентралізації, намагалися представники Мінрегіонбуду Лідія Євтушенко і голова правління Українського інституту міжнародної політики Ростислав Томенчук. Вони наголошують, що завдяки децентралізації, села зможуть розвиватися ефективніше, ніж зараз. Йдеться про те, що місцеві жителі не шукатимуть ліпшої долі за кордоном, а працюватимуть на своїй території і отримуватимуть при  цьому гідну заробітну плату.  У межах 30-ти кілометрів планується створення центру економічного розвитку. В основу децентралізації в Україні покладено польський досвід.

Суть реформи полягає й у поліпшенні адміністративних послуг у найвіддаленіших населених пунктах. Це ще один аргумент на користь об’єднання територіальних громад, які набуватимуть статусу міст обласного значення і матимуть відповідну фінансову підтримку. Керівник Офісу Реформ в області Анатолій Пархом’юк під час семінару зауважив, що депутати облради затвердили перспективний план формування територіальних громад. Це – можливість і старт для тих із них, що вже сформувалися і готові об’єднуватися.

«Адміністративно-територіальна реформа є тим інструментом загального процесу децентралізації. Ми не можемо говорити про реформування територіальної громади, як базового місцевого рівня самоврядування. Це є лише перший крок, на якому базуватимуться наступні речі, що стосуватимуться реформи децентралізації в нашій державі», – наголосив він.