dsc_567920resizedУкраїнські виші взяли курс на автономність. Відповідно до реформи вищої освіти, університети повинні стати незалежними і самі розпоряджатися власними ресурсами. На шляху до цієї мети і Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Більше того, реформу вищої освіти він впроваджує за моделлю Європейської асоціації університетів у рамках проекту “AТЕНА”.

До Європейської асоціації університетів нині входять 850 вищих навчальних закладів із понад 40-ка країн Європи. Ця потужна організація забезпечує університети унікальним форумом для співпраці, надаючи можливість стежити за останніми тенденціями у розвитку вищої освіти. Вже три роки Асоціація реалізує проект “Атена” у вишах України, Вірменії та Молдови. Він спрямований на те, аби допомогти вищим навчальним закладам стати автономними в 4-х напрямках: організаційному, фінансовому, кадровому та академічному. Українськими учасниками проекту стали такі національні виші як Донецький, Одеський імені Мечникова, Київський імені Шевченка та Східноєвропейський імені Лесі Українки, – повідомив ректор останнього Ігор Коцан.

Проект існував з 2012 року. Восени в Брюселі буде закриття цього проекту. Зроблений аналіз автономії вищих навчальних європейських університетів“,- зазначив він.

Три роки проект “Атена” координував директор із питань управління, фінансування та розвитку суспільної політики Європейської асоціації університетів Томас Естерманн. Він прибув на Волинь із робочим візитом, аби проаналізувати зроблене перед учасниками сенату університету. Закордонний гість зауважив, що основне завдання вишів було обмінятися досвідом у напрямку реформи автономії. Східноєвропейський університет, на його думку, зарекомендував себе з найкращої сторони.

Мушу сказати, що я дуже задоволений бути тут, в цьому виші, адже даний університет був дуже активний. Результати проекту, в основному, стосуються розбудови сучасної структури університету. Мається на увазі, незалежність університету, організаційна та управлінська складові. Це дуже важливі елементи для сучасної освіти, в якій виш може бути найкращим не тільки в сфері навчання, а й в напрямках дослідження та інновацій“, – розповів Томас Естерманн.

Членам сенату Східноєвропейського університету Томас Естерманн презентував результати проекту “Атена”. Відповідно до аналізу, найнезалежнішими є виші північних країн, приміром, Фінляндії та Норвегії. Наступні в рейтингу автономності — Португалія та Австрія. Тим часом, східноєвропейські країни, серед яких і Україна, відповідно до аналізу Європейської асоціації університетів, – на третьому місці.